Pakko se on aloittaa! Haluan olla takaisin normaalipainoinen ja mahtua entisiin vaatteisiini. Erityisesti alkoi ärsyttää viikonloppuna mummoltani kuulemat kommentit (siis ei hän tarkoittanut pahaa, mummot vaan sanoo suoraan asioita..) että mun äiti on mua hoikempi jne... Tiedän sen, mutta en haluaisi kuulla sitä muilta!!! En oo tottunut että mun painoa kommentoidaan vieraiden suusta, niin jotenkin oon ihan sekaisin! Ennen oon ollut ihan normaalipainoinen, mutta nyt tää paino on mennyt lievän ylipainon kohdille.

Taustatietoja:

Tänään maanantaina 19.5.2008 (aamu)paino 74,4 kg. Pituuteni on 170 cm ja ikää on 25 vuotta. BMI 25,7 eli "lievä lihavuus"!!!:(

Normaalisti olen painanut noin 63-65 kg, jossa painoni on pysynyt ilman sen kummempia ponnisteluja. Näin on ollut tilanne muutama vuosi sitten. Sitten painoni nousi (sattui niihin aikoihin kun tapasin mieheni, liekkö siinä joku syy-seuraus suhde). Viime kesäksi laihdutin 72 kilosta 63 kiloon ja sitten kesän jälkeen olen lihonut tän reilut 10 kiloa.... Silloin laihdutus metodina oli South Beach eli vähähiilihydraattinen dietti. Silloin oli pakko laihtua ja tuo oli tehokas keino. En vaan jaksa sitä ruokavaliota kovin pitkään. Olen kyllästynyt niihin ruokiin mitä sen dietin aikana tuli syötyä usein.

Nyt ois tarkoitus yrittää ihan sillä tavalla laihduttaa että vähennän herkkujen syöntiä ja lisään liikuntaa. Kuulostaa helpolta, mutta tiedän että sitä se ei mulle todellakaan oo.
Tekis kyllä mieli tehdä vähähiilarista diettiä vaikka pari viikkoa että saisi painon lähtemään laskuun. Mutta en tiiä onko sen tulokset pysyviä..

Mietin että jos pitäisin ruokapäiväkirjaa ja kirjaisin ylös kaiken mitä syön ja tavoitteenani olisi tällä tavoin vähentää herkkujen napostelua. Jospa mä alkaisin ajattelee että en viitsi syödä nyt karkkia kun se pitää kuitenkin kirjoittaa tänne ylös...

Kaikki kommentit ovat tervetulleita! Tervetuloa mukaan!

Terveisin, Laihduttaja1